Best of Bran 2012

28 Aug 2012 by

Reţeta noastră de vacanţă e potrivită pentru familiile cu copii mici, care au nevoie de un sejur aproape de oraşe mari cu spital serios, de linişte, aer, o curte mare şi acces la bucătărie. Am ales Branul pentru că ştiam că are aer bun, aflasem că s-a deschis recent un Mega Image şi la vila în care am locuit am putut închiria un apartament cu acces la bucătăria dotată cam cu tot ce-i trebuie unei mame de copil de un an şi jumătate. Deşi uşor iritantă prezenţa Mega Image-ului în cele mai nebănuite locuri, totuşi ne-am bucurat să putem face cumpărăturile zilnice acolo. În felul acesta, am gătit chestii necomplicate şi am putut cumpăra şi multe lucruri de care habar nu am avut că voi avea nevoie.

Nu ştiu cât de tare o să vă surprindă că în circuitul nostru am fugit mereu de centrul Branului, ştiţi voi, ăla cu castelul. Eu îl mai văzusem, lui Laur nu-i place să stea la coadă şi cozile la castelul Bran sunt cam ca acelea de la Telecabina din Buşteni, deci, dacă vreţi să mergeţi la Bran ca să vedeţi celebrele pietre puse una peste alta, aşteptaţi un octombrie blând, într-o zi de lucru. Noi am fost marţea în august şi era omor. Dar sunt multe altele de făcut prin zonă şi aici urmează lista de atracţii necastelane.

1. Vila Bran. E stat în stat,  aveţi ceva de urcat până acolo dar dacă reuşiţi să ajungeţi sus, e fain. În caz că mergeţi cu maşina, peste tot scrie să urcaţi cu viteza întâi şi să nu care cumva să treceţi într-a doua, aveţi şi de ce, pantele au o înclinare de toată groaza.

Ce găsiţi sus: piscine, un fel de zoo, locuri de joacă (la capitolul ăsta, Branul excelează) în aer liber dar şi spaţii amenajate în interior, în special lângă restaurant, stână turistică şi probabil şi alte minuni pe care noi le-am ratat.

La restaurant se mănâncă foarte bine, au scaune de bebe, la toaletă găsiţi şi masă de înfăşat, e curat, personalul e foarte amabil, au desene şi creioane de colorat pentru toţi oaspeţii mititei şi animatori special angajaţi să-i gâdile pe copii. A fost o surpriză foarte plăcută.

2. Wolf: pentru piscină şi masaj. Piscina este semiolimpică, e foarte curat şi frumos înăuntru, poze n-am, că nu m-a lăsat Laur să-mi iau telefonul la mine, a zis că e umezeală şi se strică scula. N-am protestat. Dar este foarte fain. Două ore costă 30 de lei şi aveţi acces la piscină, saună, jacuzzi. Irina a fost în al nouălea cer. Eu şi Lia am stat mai mult pe terasă, Liei îi e teribil de frică de apă, DAR terasa e cu vedere la munte. Şi e o senzaţie extraordinară să ieşi din piscina cu apă caldă, să păşeşti pe lemnul încins de soare şi să stai aşa pe un pat, cu ochii spre creste. Aerul e cu atât mai bun.

În ultima noastră zi în Bran am primit cadou de la Laur o şedinţă de masaj de relaxare, cu pietre vulcanice: 50 de lei pentru 50 de minute. Heaven. A fost primul meu masaj de felul ăsta. Se iau nişte pietre rotunde şi calde şi se îmbibă în ulei de masaj şi apoi se masează clientul din cap până în picioare. Ei şi după ce se dezmembrează clientul în mii de piese mici, ba cu pietrele, ba cu degetele, ba cu diverse unelte de făcut masaj, climaxul e masajul facial cu pietre de jad. Jad rece. Oh, mamă, a fost excelent.

3. Coroana Reginei – Au cafea bună, la ibric. Şi cai. Aici Irina l-a călărit pe Zorro, poneiul. 30 de lei 50 de minute, a zâmbit pe urmă cinci ore…

4. Cetatea Râşnovului – Am văzut-o şi în zile mai bune. De data asta, spre deosebire de primele mele vizite acolo, au introdus un soi de microbuze deschise care te duc până sus, la poarta cetăţii. Pe vremuri erau ateliere de pictură şi de desen şi de olărit, acum n-am mai găsit decât magazine de suveniruri şi îngheţată medievală. Eu m-am bucurat să văd o expoziţie despre Ada Kaleh pusă la cale de Muzeul Ţăranului Român şi pe cea cu fotografiile familiei regale. La muzeu nu ne-am oprit. Irina a fost încântată că şi-a cumpărat cu cinci lei o sticlă de apă plată. Banii ei de la Buni, din portofelul ei de la Buni. Multe monede de 10 bani a mai numărat vânzătoarea drăguţă, ca să-i dea Irinei apă de la Izvorul Zânelor.

4. Vlahia Inn, la Moeciu de Sus – Locul de suflet al Irinei, devenit şi locul nostru cu semnificaţie, pentru că acolo Lia s-a ridicat singură în picioare şi a început să meargă. Peisaj fain, resto cu mâncare bună, bună (recomand bulzul şi şniţelul Vlahia), loc de joacă şi nişte băi fabuloase, foarte elegante. E, de fapt, presărat cu tot felul de mici detalii care nu pot să nu te încânte. Puţin cam prea aproape de şosea pentru gustul meu, dar eu sunt sălbatică, deci nu vă luaţi după mine.

5. Parcul de lângă castel – E unul dintre cele mai sărace locuri de joacă din Bran, sunt doar două leagăne şi două tobogane, dar sunt la umbră şi lângă ele e o terasă unde am băut un Frappe bunicel şi Irina a învăţat să facă primul etaj al cubului Rubik. Liei i-a plăcut la leagăne. Mie mi-a plăcut cafeaua la aer, departe de coada de la Castel. E oribil să stai la coadă în vacanţă, zău.

6. Bazarul de lângă castel – Urâţel. Mult kitsch. Dar au titirezi de lemn şi cuburi Rubik şi vase romane. Eu nu mi-am luat vas roman, are şi la Cora. Amân mereu…

Ce ar mai fi de spus:

Am fost bine primiţi peste tot. La magazine ni s-a zâmbit şi copiilor noştri asemenea. Am vrut să cumpăr carne de la Peneş Curcanul şi văzându-mă cu Lia, vânzătoarea mi-a recomandat să trec mai pe după-masă, că primeşte marfă şi e bine să gătesc cu carne proaspătă pentru cea mică. Frumos. Branul e plin de vile de închiriat, care mai de care cu locuri de joacă mai sofisticate. Sunt leagăne peste tot, dar există şi variaţii de genul tiroliană, tras cu arcul, mici eleştee cu peşti coloraţi, escalade pe tot felul de ziduri, balansoare şi tobogane, piscine… Oamenii au înţeles că familiile cu copii se bucură de nimicurile astea.

E un loc bun, îl recomandăm celor cu copii alergători.

La Braşov:

Am mers special pentru Irina, care m-a întrebat cum arată Braşovul. Avem câteva repere din vacanţa asta: Strada Sforii, cofetăria Vatra Ardealului (faimoasă, dar cam încinsă şi cam aglomerată după părerea mea. Prăjiturile însă sunt fabuloase, în special tortul jofre), cafeneaua germană de pe Mureşenilor (super, super dulcegării, ceaiuri şi cafele şi au şi scăunele pentru copii!), librăria Şt. O. Iosif, încă o cofetărie, Deliciile Kronstadt. În Piaţa Sfatului se pot închiria un fel de maşinuţe pentru copii, dar preţul mi se pare foarte piperat – 15 lei pentru 5 minute. Aceleaşi maşinuţe la noi în parcul Circului costă tot 15 lei dar pentru 15 minute. Irinei nu i s-a părut prea interesantă Biserica Neagră.

Pe drumul de întoarcere am oprit la Kuib, în Sinaia. A fost de departe cel mai fain restaurant în care am mâncat în vacanţa asta. Delicioase felurile de mâncare, delicioase deserturile, iar despre cafeaua Mozart nu vă mai povestesc, a fost prea bună şi prea scurtă. Aş mai fi tras de ea vreo două ore pe terasă dacă n-ar fi plouat şi dacă n-am fi fost plecaţi de prea multe ore deja.

Să mai ştiţi că pe DN1 se lucrează, că se merge în coloană pe ambele sensuri şi se circulă la paletă, ceea ce face cei câţiva kilometri dintre Predeal şi Comarnic să se transforme într-un coşmar dacă nu aveţi la voi suficienţi pufuleţi, destulă apă şi destule grisine.

Mai pe seară revenim cu poze, acum eu trebuie să refac stocurile de alimente de acasă. Nu de alta dar vine ora prânzului şi, vorba cântecului, sunt grăbită, sunt grăbită că mi-e casa ne-ngrijită şi stau rufele la soare şi copiii cer mâncare.

Bine v-am regăsit.

Related Posts

8 Comments

1. Ada Albinutza

FFF frumos, eu cred ca se preteaza si pt cei cu copiii mai marisori, daca vrei o vacanta de relaxare si cu mici plimbari. Multe le stiam, fff multe vacante mi le-am petrecut in Moeciu de Sus, pe vremea cand era inca salbatic. Daca nu te superi as adauga si eu ceva: Schitul Bran sau Simon. trebuie sa mergeti acolo, se poate si cu masina, de preferat vara, pt ca este drum forestier, dar merita, este superb!!!!

2. ceska777

E clar ca mi s-a facut dor de Brasov, de Bran vizitat de mine in septembrie pe ploaie, locul fiind aproape gol. Trebuie sa caut urgent un Bran nemtesc si am doua variante in minte, una mai aproape si una ceva mai departe. O sa povestesc daca ajung pe-acolo acum in septembrie catre final probabil….
    Si va invidiez tare pentru o vacanta asa frumoasa. sa va fie de bine tuturor si sa va tina de cald amintirile cat mai mult!

3. Delicios … parca am simtit si eu ceva aer din vacanta voastra, frumos-frumos!

Si noi suntem mai salbatici si preferam perioadele de extra-sezon, sau macar sa vizitam diverse, in alte perioade decat cele cu aglomeratie maxima, ne cam iese de fiecare data 😀

Vila Bran – imi place mult conceptul, e pe lista de “sezut” de vreo doi ani … cand vom ajunge pe acolo, daca nu suntem cu cortul 😀
    Si restul de locuri suna foarte bine, in speciat cofetariile, ceainariile si Kuib-ul (de care am citit la Cookie acum ceva vreme) imi lasa gura apa! 🙂

Abia astept pozele, spor la oranduieli, si odihna placuta (din nou), cat se poate, in urmatoarele zile! 🙂

PS: a venit “curcubeul”, e mare hit, asa cum ma asteptam 😀

4. Mihaela

La Brasov as mai adauga o cofetarie faina pe Michael Weiss, un loc dragut pt copii numit ‘Creativitate si ceai’, turnul, cetatea, casata brasoveana si multe altele. Eu iubesc Brasovul.

5. Scrisesem un mesaj zilele trecute, dar nu faceam bine calculele la protectia anti-spam (glumesc, chiar nu stiu de ce nu ma primea). Asa, spuneam ca linga Castelul Bran e si un mic Muzeu al Satului, mic, dar noi ne-am plimbat printr-insul si am vazut razboi de cusut, lada de zestre, case de lemn, de piatra, etc. Am pus cateva imagini aici: http://ladacuminuni.blogspot.ro/2012/08/amintiri-dintr-o-vacanta-iii.html