Ciao, Italia! Sei bella!

5 Oct 2012 by

Am plecat de acasa cu inima stransa ghem smotocit de toate ghearele presimtirilor negre ale irinei care ma si vedea accidentata si bandajata si intoarsa acasa pe cine stie ce targa. Mi-a fost greu sa ma strecor pe usa dormitorului la patru si pe cea a apartamentului la sase. Am lasat o jumatate din cappuccino pe masa de langa poarta 26 si m-am urcat in avion rugandu-ma – ceea ce de obicei nu fac – pentru ca mie nu mi-e frica de avioane, mie imi place sa zbor. In aer, deasupra norilor mi-e bine.De data asta nu mi-a fost cu adevarat bine decat cand am dat cu ochii de imaginea asta, la zece minute inainte de a ateriza la Roma. Cer si mare se unisera si nu mai stiam unde incepe cerul, unde se termina marea, care-s urmele avioanelor si care ale vapoarelor. Nu se vede cat de frumoasa e aceasta priveliste in realitate, dar este, vorba englezului, breathtaking.

N-am vazut Roma. Am vazut iesirea din aeroport si apoi am fugit cat de repede am putut, tragand dupa mine valiza lui Ale, sa prind trenul ce avea sa ma duca in gara cea mare, Gara Termini, de unde aveam inca doua trenuri de prins pana la destinatie.

Mi-a placut cu Leonardo da Vinci, mi-a placut si cu Frecciargento. Nu mi-a mai placut cu Regionale Velocce, pentru ca mirosea urat si era ponosit si plin si am stat cam cu grija pana la Ferrara pentru ca pe tren scria de fapt Venetia.

Ei nu mi-ar fi displăcut mie nici Veneţia, fie vorba între noi. Dar eu am treabă la Ferrara.

Ferrara asta e un fel de … Să-i zic Focşani, aş jigni Ferrara. Dar pe acolo. Cel puţin la prima vedere. Are un castel mare, nişte biserici pe lângă care Catedrala Sfântul Iosif  e un fel de capelă de seminar şi nişte străzi superbe, cu pieţe frumoase, cu statui şi cafenele, cam cum trebuie să fie, de fapt, ca să simţi că eşti într-un oraş civilizat.Şi mai are biciclete. Sute de biciclete. Şi fete în mini care merg pe biciclete.

Am făcut ceea ce orice turist cumsecade e capabil să facă. Am luat o hartă de la hotel şi am plecat să caut centrul de presă al festivalului pentru care am venit. Şi după ce l-am dibuit, mi-am dat voie să mă rătăcesc. Am luat-o peste tot pe unde mi s-a năzărit. Am stat la slujba catolică de la ora 18.00 şi pe urmă am plecat brambura, în linie dreaptă, cu mici abateri într-o direcţie sau alta. N-aş putea spune că acum cunosc oraşul, dar sigur mâine ştiu pe unde să o apuc spre cetate, spre Universitate, spre atelierul de dulciuri de unde mi-am cumpărat de 2 euro macarons mici mici mici, cât încape într-o paletă de servit clienţii.

E frumos la Ferrara. Am mai zis asta,  nu-i aşa?

Azi vă arăt doar via Colomba, de care m-am îndrăgostit pe loc, aşa cum am păţit şi când am văzut marea dansând cu cerul albastru.

Doamnelor şi domnilor, via Colomba, în octombrie, după apus.

Despre hotelul în care stau şi ale lui 4 stele e mai bine să nu dau prea multe amănunte. Cred că e suficient să spun că rezervarea mea confirmată telefonic de un anume Davide era de fapt făcută începând cu cinci octombrie, nu cu patru octombrie şi că dorm într-o debara cu baie. Pardon, cameră single. Jalnică. 120 de euro pe noapte.

Dar să fim optimişti. Mai poftiţi şi mâine, continuăm serialul Ciao, Italia!

Related Posts

Tags

9 Comments

1. Nora

Ciao, bella! Sa te distrezi si sa imbratisezi Italia si pentru noi 😉

2. Ileana

Ehei, la Ferrara se petrece acţiunea romanului istoric „Il giardino dei Finzi-Contini”, de Giorgio Bassani. Există şi un film foarte frumos cu acelaşi nume, de Vittorio de Sica, în care joacă superba Dominique Sanda. Când am trecut prin Ferrara acum câţiva ani, mi-am cumpărat romanul, în italiană, din piaţa centrală. Încă nu l-am citit, îl păstrez pentru când voi avea timp să învăţ italiană.
    Petrecere frumoasă în Ferrara!

3. Ah,ce invidioasa sunt! Vreau si eu macaroni mici-mici si debara cu baie! Distractie placuta!

4. Enjoy the food 🙂

5. Anca D

Superb! Ma bucur sincer pentru tine!
    Dar oare cu vinovatia asta “amlasatcopilulacasa” o sa traim toata viata?
    In rarele dati cand ma sui in masina si plec pentru doua ore, copilul fiind lasat cu mama, carut, lapte, premergator, o tona jumate de iubire de bunici plus jumatate de casa carata ca sa nu lipseasca nimic, nu apuc sa bag cheia in contact si mi-e deja dor de el…
    E normal, dar e vesnic?

6. Musai să guşti nişte caneloni… Ah ce frumos tre să fie!

7. Ah, da, cazarea ieftina si stelele nu sunt punctul forte al Italiei. Sper sa gasesti repede niste plusuri si sa ti se para bagatela debaraua respectiva!

8. Draga mea, te-ai descurcat admirabil. Ai ajuns acolo fara incidente, ai toata stima mea! Ti-am tinut pumnii, sa stii. Pe mine ma sperie si un singur tren, cel spre Roma, singura. Asa ca nu ne vom vedea tura asta, poate data viitoare, cand o-i mai creste eu. Dar cel mai sigur acasa. Pup fata frumoasa si desteapta si iti tin pumnii in continuare!

9. Mihaela

@Germina Dar ce iti face trenul de Roma, e un simplu tren.