Impresii din aerogară

13 Jan 2010 by

Azi l-am luat pe tatăl meu personal de la Aerogara Băneasa. N-am mai fost demult pe-acolo, aşa că am avut un mic şoc când am dat cu ochii de sala de aşteptare. E un fel de cuşcă de termopan. Cu un rând de scaune de plastic. Cam ca un magazin de la parterul blocului, deschis într-un balcon improvizat.

Mi s-a întâmplat în repetate rânduri să am senzaţia că Aeroportul Henri Coandă e  mai demn de un mic oraş prăfuit de provincie decât de o capitală europeană, deşi după ce am văzut aeroportul din Sibiu, mi-au trecut aerele de trecător prin alte capitale ale lumii. După excursia de azi la pompos intitulatul Aeroport Internaţional Aurel Vlaicu, îmi reconsider poziţia faţă de Henri Coandă. Acela e lux faţă de aerogara Băneasa.

Lipseau: mesele rotunde de tablă. Paharele cu muscă. Muşamaua pătată şi arsă de mucuri de ţigară. Casetofonul din care să urle formaţia Azur.

În rest, atmosfera era aceeaşi cu cea de la o autogară dintr-o comună recent promovată la rangul de oraş.

Să se dărâme aeroportul Băneasa. Primesc.

Să se dea cu kerosen de la avioane, apoi să se lase să se stingă de la sine.

Şi să se reconstruiască, vă rog, dacă se poate, cu un loc civilizat de primire al oaspeţilor, chit că vin cu low-cost-ul.

Mai mare jalea decât râsul.

Mâine reluăm palpitantul serial cu copilul capricorn, dacă vă mai interesează.

Related Posts

7 Comments

1. ceska777

Bun venit bunicului Irinei! Sigur ca ne intereseaza serialul despre capricorni…. vrem sa continue.

• Ok, continuam, poate ceva mai tarziu, am de gand sa scriu despre dragoste la Capricornii mici.

2. oana

ma obisnuisem cu draguta capricorn, la cafea dimineata… desigur astept cu nerabdare sa continue serialul despre ea… dar ada, tu cum erai cand erai copil (-berbecut) ?

3. Baneasa…am aterizat in 2008 acolo. Intr-un moment critic, e drept. Si momentul s-a potrivit de minune, totul a inceput cosmardesc si a continuat…la fel, pina la retur.
    Detest, detest Baneasa. Am fost dezgustata pina in maduva oaselor, numaram secundele pina sa zbor inapoi, eram stresata de moarte, sa caut un taxi, sa caut un bancomat, sa caut un pachet de tigari, sa am ochii in paispe in jurul meu, sa ma feresc de lumea ce nu se uita la nimic.
    Nu m-as mai intoarce acolo, niciodata, voi incerca sa evit, chiar si in caz de necesitate.

Atept si eu continuare…copilul tau capricorn imi e tare drag asa cum il scrii!

4. of da,arata ca o gara de provincie.nu mai spun ce inghesuiala e si la plecare si la sosire.
    mai scrie despre capricorni,asteptam cu interes subiectul cu dragostea la capriti junior!!!

5. Am plecat de pe Băneasa de două ori consecutiv în ultimul timp. E jalnic. După ce stai la cozi haotice și ajungi să-ti dai bagajele Dumnezeu știe cum, treci de controlul pașapoarte idem, ajungi într-o sală, să-i zicem de așteptare. Cam cum sunt cele din gările CFR, care de fapt nici nu știu dacă mai există. Există două uși duble care pe rând fac pe porțile de îmbarcare, scaune sunt maxim 10, iar înauntru peste 100 de oameni. Dacă e vreun întârziat la îmbarcare începe o tanti să strige “la rece” adică nu prin stație, microfon, orice: paris, cine mai merge la Paris. Roma, cine mai merge la Roma. Duty-free-ul e ascuns undeva într-o cameră care cred ca a fost magazie. Nu vă așteptați la toalete decente, camere de alăptat, wi-fi. E jenant. Plus că la ultimul zbor au fost bilete fără locuri, ca la trenul personal, și tot românul își câstigă un loc așa cum știe el mai bine: băgat în față, pus bagaj de mână la coadă in timp ce se duce să-si ia o apă cu 2 euro, îmbrâncit, tocmai bine să te facă sa-ti doresti să aterizezi cât mai repede la destinatia ta, fie ea si Congo. Scuze de mesajul lung, dar erau nistre frustrari bine puse la păstrare :).