Pauza s-a terminat. Capu’ la fund.

8 Aug 2010 by

Cam aşa m-am simţit când am coborât din Rapidul de Braşov, pe peronul Gării de Nord. Oraşul ăsta miroase a pucioasă. Cred că nu întâmplător. De oriunde ai veni, când dai cu nasul de aerul său, nu poţi să nu suferi un şoc termic. Extrem de neplăcut.

Al doilea “Bine-ai venit acasă, muciflegmăcăcatsloboz în Bucureştiul iubit” l-am primit tot în plină figură, de la taximetristul de la Meridian, care dezlega rebus la coloane, dar nu, el nu merge în Ştefan cel Mare, îl leşi? Ce, se deranjează el din “nesimţit care trăieşte din jecmănirea turiştilor şi a celor ce se grăbesc, începe cu T şi se termină cu t, 11 litere, orizontal”? Noroc cu un Domn (şi zic Domn, cu D), de la Cristaxi care a vrut să spele obrazul breslei şi s-a repezit să ne ia valiza.

Acasă, plantele mele aromatice erau complet pârjolite, mirosea a abur încins şi de băut nu aveam mai nimic, decât apă cu ţepi, vorba lui Gheorghe, de care Irina nu se atinge nici dacă leşină de sete. Ei, Costică băiatule, aidem la Supermarket. Costică avea şi el acul pe roşu, dar între timp am învăţat că asta înseamnă că mai ajung la benzinărie, totuşi. Pe drum spre Cotroceni, Irina a amuţit. Din cauza căldurii. Eeeei. Şi-acum se întâmplă actul trei din tragicomedia reîntoarcerii noastre acasă.

Eu cumpăr trei tipuri de mărfuri. Alimente, chimicale şi altele. Azi aveam pe banda de la REAL Cotroceni doar două tipuri: alimente şi chimicale. Am şi eu fixurile mele. Nu pun alimentele cu chimicalele nici să mă pici cu ceară. Am mai multe tipuri de sacoşe, unele pot ţine sticlele şi cutiile la verticală, pentru că au benzile acelea speciale pe laterală, altele sunt bune doar de cărat legume. N-am să comentez calitatea îndoielnică a legumelor pe care NU le-am cumpărat azi de la Real, ci comentez doar atitudinea casieriţei de la casa cu numărul 20. Ritmul cu care ea scana mărfurile nu se compara cu ritmul cu care eu mă străduiam să pun ce cumpărasem în cele două sacoşe. Nu mai zic nimic de primul ordin pe care mi l-a adresat (“Daţi-mi apa!” – 9 litri de apă pe care trebuia să-i ridic la înălţimea nasului domniei sale, dar repede!) ci de finalul conversaţiei noastre. Când am observat că era cât pe ce să bag în sacoşa mea mărfurile clientului din urma mea, am spus:

– Vă rog, puteţi aştepta puţin să-mi pun şi eu mărfurile în pungă?

Şi-acum, să sune trompeţii:

– Da’, mişcaţi-vă, doamnă!

Am crezut că nu am auzit bine.

– Scuzaţi-mă, n-am înţeles ce aţi spus. Mi-aţi spus cumva să mă mişc mai repede?

– Păi, nu vedeţi, aşteaptă lumea.

– Vi se pare normal să-i spuneţi unui client să se mişte mai repede?

A tăcut.

Dacă mă duceam la şeful ei, eram o ticăloasă care face scandal, după ce că e cald şi e târziu şi după ce că are un salariu de rahat îi mai taie şi din leafă din cauza fiţelor mele şi a pretenţiilor nemăsurate de a nu fi tratată cu “Cine nu e gata, să se ducă în a mă-sii că tre’ să-i iau banii şi lu’ următoru’ prost”. Dacă nu m-am dus la şeful ei, de papagal am rămas eu şi toţi proştii ca mine, care cumpără de la Real. Eu nu mă mai duc la Real. Nici dacă mă roagă. Nici dacă prezintă scuze în scris. Nici dacă o dă afară pe doamna cu fitil scurt la nervi. Nici dacă mă sună directorul de la Real să-mi ofere cupoane pe gratis. Dar nu din ranchiună, ori din încăpăţânare. Pur şi simplu, nu pot să mă mişc mai repede.

Bine-am venit acasă.  Mă mir că v-am mai găsit.

Related Posts

Share This

21 Comments

  1. Tot in Real am patit ceva similar…o domnisoara s-a saturat cat ma uitam eu la cutiile de bomboane incercand sa ma decid (bine, ca ea nu asteptase decat 30 de secunde) asa ca s-a bagat in fata mea si a inceput sa isi aseze marfa. Am ezitat daca sa fac o reclamatie, pana la urma am facut-o si am primit un raspuns cu scuzele lor. A fost bine, am simtit ca poate data viitoare va incerca sa sfatuiasca posibilul cumparator. Daca o fi fost si adevarat, asta nu stiu:)
    Bine ati revenit!

  2. lunna

    uof, Ada, bine ai venit acasa. pana intr-o zi, cand ai sa iti iei inima in dinti si ai sa iti faci alta intr-un loc unde “bine ai venit” nu suna ironic. si sigur atunci orasul n-o sa mai miroasa a pucioasa, si o sa simti ca esti Acasa.
    da Doamne curajul ala. il astept si eu si cred ca nu suntem singurele…

  3. la kaufland sunt vanzatoare foarte dragute care de cele mai multe ori te intreaba daca a fost totul in regula, dar fara sa fie enervant, iar daca nu, cel putin zambesc si-ti ureaza o seara buna. design-ul e mai urat, dar client service-ul e foarte ok

  4. Ale

    Episod ieri la Carrefour: Nu gasim decit un cos stricat, cu rotile mai mult blocate, o subrezenie de cos. Intram in magazin si il vad pe un nene angajat Carrefour care tocmai golise un carut. Ii misc putin carutul sa vad daca e mai bun ca al nostru si il intreb politicos: e bun carutul asta? si el zice oarecum consternat, da. Ni-l dati noua? ca asta al nostru nu merge deloc, si copilul… dau eu sa zic… Raspunsul vine prompt: NU. Ca-i al meu! Si si-a luat carutul proprietate personala si ne-a intors spatele. M-am infuriat groaznic, si as fi facut un scandal monstru, da’ nu era loc. Ca si tine, am zis ca fac io pe fitoasa si ala si asa e un amarat de caraus si numai reclamatiile mele ii lipsesc de pe agenda de lucru, dar mi-a lasat un gust asa amar… Mi-am dorit sa-l reintinesc in magazin si sa-i reamintesc ca nu suntem egali acolo. Eu sunt client si el trebuie sa faca tot ce poate sa-mi fie de folos.

  5. ruxij

    Welcome back Ada!Asa e in Bucuresti, nu te enerva…si eu am avut un shoc dupa 3 saptamani de concediu, dar mi-am revenit.Sper sa te obisnuiesti repede si cu revenirea la serviciu, ati avut un concediu frumos..v-am urmarit.
    P.S. baiatul meu mai nou incearca sa ma strige pe nume si ma striga “Ada”!.Lol..mereu imi amintesc de tine,inevitabil.

  6. Draga Ada,
    o situatie similara mi-a fost povestita de cumnatul meu, tot in Real, dar de Constanta. Zice-se ca trebuie sa “serveasca” nu-stiu-cati-clienti in nu-stiu-ce-timp. Omul, simplu, cu bun simt, lucreaza si el intr-un mare magazin, avand contact direct cu clientii. A ramas blocat, dar s-a deblocat si a reactionat pe masura. Pacat ca nu a(ti) facut reclamatie.
    Fara sa fiu obsedata de ideea de a face reclamatii, dar eu m-am suparat pe doamnele de la Posta Romana si le-am facut reclamatii, vreo 2, in 2 oficii. Au venit si scuze, dar cu scuze de genul: “e o singura fata la ghiseu, cum sa faca fata la toate, intelegeti si dvs, ca na, suntem vecini!” Asa spunea diriginta din orasul meu, iar eu o vedeam pt prima data… Uf, iertare pt off-topic.
    Sa va fie de bine vacanta si sa mai mergeti si-n octombrie sa vedeti Babele! Noi ne multumim sa le vedem pe Google Earth 😀

    • Aaaa, pai stai, sa se afiseze atunci! “timpul maxim de preluare a marfurilor de pe banda este de x secunde”! Sa stim, sa ne antrenam…

  7. Un mare apropo la postul tau: uite ce am facut noi cat ati fost in concediu http://zicolorata.blogspot.com/2010/08/reclama-proasta-sensiblu.html

  8. mama lui andrei

    ADA
    CE CAUTI LA REAL??????? cand stai pe stefan cel mare? inteleg sa ma duc eu care stau langa el sa platesc impozit pe prostie, dar tu?
    Kaufland – andrei ii zice kofand – e minunat si are si preturi ceva mai mici si la chimicale are unel nemtzeshti originale chiar bune si de asemenea la niste preturi digerabile!!! iar paine calda au foarte buna… plus aia de la sibiu fara adaugiri….

    • Nu ma descurc la Kaufland. Nu gasesc ce-mi place. N-au zahar brun, n-au jacobs rosu, nu m-am invatat inca nici cu noua zona, nici cu noile magazine. M-am dus si eu acolo unde stiam.

  9. Anca/Mogosoaia

    Poti sa te duci sa-ti faci cumparaturile la BILLA pe Barbu Vacarescu. Au de toate, si painici si mezeluri si carnita proaspata. Incearca!

  10. billa vroiam sa spun si eu.
    si in cel mai rau caz, la mine la iancului la intermacedonia au tot ce vrei, si jacobs rosu, si zahar brun, si bere de ghimbir.e super magazinu ala.
    sau ai mega la lizeanu.
    da langa circ, billa, ala e de baza.
    o sa inveti tu repede.

    am ajuns la munte.

  11. lunna

    Ada, fetele au dreptate sa tina cu Kaufland. Nu-i vorba, am avut si eu acolo un meci cu un sef de raion, de m-a tinut minte multa vreme dupa aia, dar la raportul calitate pret sunt chiar OK… ma rog, OK in masura in care ceva mai poate fi OK intr-o tara unde toate se duc dracului si noi mergem cu ele navala.

Privacy Policy